دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد

پنج شنبه ٢٣ آذر ١٣٩٦
اخبار
نقشه سایت وب سایت قبلی
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
لینک های مفید
مرجع تخصصی فیلم آموزشی پزشکی
نظرسنجی
آیا به نظر شما میزان پرداخت مزایا و پاداش ها به پرسنل بر اساس عملکرد و شایستگی افراد است

بله
تاحدودی
خیر
نظری ندارم

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

 

 شرح وظايف كارشناسان فناوري اطلاعات  

فصل اول : 

  ماده 1 - تهيه و به روز نگاه داشتن ،شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه و تجهيزات مركز تلفن و شناسنامه نرم افزارهاي موجود ،به منظور ساماندهي اطلاعات تجهيزات موجوددر واحدها

      تبصره 1 - در حال حاضر شناسنامه ها بصورت كاغذي تهيه شوند و پس از آموزش ،در نرم افزار ICTM وارد گردد

 

ماده 2 - ارسال گزارش فعاليت هاي انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبكه ومخابرات )   در قالب فرم هاي تدوين شده و دستورالعمل هاي مديريت ( قالب فرم ها در سايت مديریت و سايت سخت افزار ( شبكه رابطين ) موجود مي باشد )، بصورت فصلی ( حداكثر تا 20 روز اول فصل بعد ) و سالانه ( تا پايان فروردين ماه سال جديد ) به مديريت فناوري اطلاعات وارتباطات

 

ماده 3 - انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد در محدوده سقف مجاز در بخشنامه هاي ارسال شده از طرف مديريت خدمات پشتيباني دانشگاه ( معاملات كوچك ) و خريد طبق ليست تجهيزات مجاز كه در سايت سخت افزار موجود مي باشد .

 

ماده 4 - حضور مستمر در جلسات هماهنگي و بازآموزي هاي برگزار شده توسط مديريت و در مواقعي كه حضور ممكن نيست ،كسب اجازه از مديريت

 

ماده 5 - اعلام نيازهاي آموزشي به مديريت و ارتقا سطح علمي و عملي با گرفتن آموزشهاي لازم و...

 

ماده 6 - بازديد از سايتهاي خبري   ICT  جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فني و اطلاع از تكنولوژيهاي جديد جهاني

 

ماده 7 - بازديد مستمر از وب سايت مديريت فن آوري اطلاعات و واحدهاي زير مجموعه ( مانند سايت سخت افزار  http://hw.sums.ac.ir  و سايت اينترنت http://internet.sums.ac.ir و سايت مخابرات   http://mokhaberat.sums.ac.ir )

 

   

فصل دوم : وظايف در حوزه سخت افزار  

ماده 1 -      نظارت بر روند خريد تجهيزات رايانه اي :

      ماده 1-1 - دريافت يا تكميل فرم درخواست خريد تجهيزات رايانه اي ( فرم شماره يك )

      ماده 2-1 - بررسي كارشناسي علت نياز خريد تجهيزات رايانه اي و تاييد ، يا عدم تاييد نياز

      ماده 3-1- تهيه ليست تجهيزات مناسب با نياز(در صورت تاييد نياز) طبق مشخصات ارائه شده از سوي مديريت فناوري اطلاعات وارتباطات (فرم شماره 5)

      ماده 4-1- تاييد فاكتورها از نظر فني و مطابقت با ليست تجهيزات و بررسي قيمت و اعلام نظر احتمالي در زمينه قيمت ها ( تاييد قيمت بر عهده كارپرداز مي باشد )

 

ماده 2 -       كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده ،به صورت زير :

 

       ماده 1-2 -  بررسي فني قطعات و گارانتي هاي ارائه شده و مطابقت با ليست تهيه شده وفاكتور تاييد شده

       ماده 2-2 - الصاق برچسب ليست قطعات داخلي رايانه ها همراه با مشخصات فني و تاريخ شروع و خاتمه گارانتي قطعات بصورت مشخص برروي رايانه هاي خريداري شده ( بهتر است توسط شركت فروشنده انجام گيرد )

       ماده 3-2 - تكميل فرم مخصوص چك ليست سيستم (فرم شماره 6) همراه با توضيحات مربوطه

       ماده 4-2 - الصاق برچسب كنترل فني در پشت كيس

 

ماده 3 -     فرآيند تعميرات :

 

      ماده 3-1 - نصب سيستم عامل هاونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحد

      ماده 2-3 - تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد آموزش هاي داده شده

      ماده 3-3 - نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات

             تبصره - نظارت بر فعاليت شركت هاي پيمانكار طرف قرارداد از طريق چك ليست هاي نظارتي

 

 

فصل سوم : وظايف در حوزه شبكه   

 

ماده 1 - نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم از Active و Passive   بر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات

ماده 2 - تهيه مستندات جامع شبكه بر اساس استاندارد مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات    

ماده 3 - آگاهي كامل از كاربرد و نحوه عملكرد تجهيزات Active

 

ماده 4 - آگاهي كامل از نحوه ارتباط مركز تا ساختمان مركزي و دسترسي به شبكه اينترانت و اينترنت

 

ماده 5 - آگاهي كامل از نحوه عيب يابي دروني شبكه و برخورد با مشكلات احتمالي

 

ماده 6 - حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي از نقطه ابتدايي تا انتهايي شبكه موجود

 

ماده 7 - مطلع نمودن مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغيير ، تحول و نيازها

 

ماده 8 - عيب يابي و رفع مشكل شبكه‌ا ي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه( IP وكارت شبكه و... )

 

ماده 9 - آشنايي با سيستم عامل لينوكس و مفاهيم اوليه شبكه  Network + ( اختصاصي كارشناسان )

 

ماده 10 - مطلع بودن از انجام هرگونه عمليات عمراني و تلاش جهت حفظ و نگهداري تجهيزات شبكه

 

 

 

فصل چهارم : وظايف در حوزه نرم افزار  

 

ماده 1 - پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم

ماده 2 - مشاوره به واحد مربوطه جهت مكانيزه كردن فرايند ها

 

ماده 3 - هماهنگي با مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها

 

ماده 4 - همكاري در تهيه RFP (تهيه ، تنظيم و مستند سازي نيازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)

 

ماده 5 - آشنايي فني با نرم افزار ها و سخت افزارهاي مربوطه ( مانند حضور وغياب و دستگاه تايمكس ... )

 

ماده 6 - آگاهي از كليات (حيطه و نوع فعاليت هاي تحت پوشش) نرم افزارهاي واحد مربوطه جهت پيگيري مناسب تر مسائل مربوطه

 

ماده 7 - نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره اي و آرشيو آنها

 

ماده 8 - تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري         

 

ماده 9 - مطلع بودن از هر گونه تغيير و تحول نرم افزاري

 

 

فصل پنجم : وظايف در حوزه وب سايت  


ماده 1 - آشنايي با نرم افزار  ICARUS و آدرس هاي وب سايت واحد

ماده 2 - بررسي وب سايت هاي واحدهاي مختلف واعلام نظرات به مديريت فناوري اطلاعات جهت بهتر شدن كيفيت تمامي وب سايت هاي زير مجموعه

 

ماده 3 - آشنايي با استاندارد هاي تهيه وب سايت ( از طريق بازديد از سايتهاي متفاوت )

 

ماده 4 - به روز نگه داشتن مطالب وب سايت ( اخبار و اطلاعيه و ... )

 

ماده 5 - نظارت كارشناس IT برروي كار رابط وب سايت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )

 

ماده 6 - نظارت مستقيم بر روي وب سايت واحد خود ،انتقال مشكلات وپيگيري آنها

 

 

 

فصل ششم : وظايف در حوزه  HIS  

 

ماده 1 - نظارت بر آموزش هاي ارائه شده از طرف شركت پيمانكار وگزارش اشكالهاي احتمالي به كارشناس مسوول آموزش نرم افزار

ماده 2 - همكاري با مديريت بيمارستان جهت بهتر شدن شرايط كاربري نرم افزار

 

ماده 3 - نظارت بر فعاليت هاي شركت پيمانكار در زمان سرويس هاي دوره اي و تحويل گرفتن قطعات داغي

 

ماده 4 - نظارت بر تهيه گزارش هاي HIS توسط سوپروايزرها هر 15 روز و ارسال آنها بصورت فصلي

 

فصل هفتم : وظايف در حوزه  اتوماسيون اداري  

 

ماده 1 - آگاهي كامل از تنظيمات نرم افزار اتوماسيون اداري

ماده 2 - آشنايي كاربردي با سيستم اتوماسيون اداري جهت آموزش نرم افزار و رفع اشكال به كاربران شاغل در آن واحد

ماده 3 - اطلاع رساني از وضعيت سيستم اتومسيون اداري و كاربران ( فعال - تغيير سمت و ....)  در آن مركز

 

 

فصل هشتم : وظايف در حوزه  اينترنت  

 

ماده 1 - آشنايي با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امكانات اينترنت FTP,FTP2 ، حجم down Load و نرم افزارهاي جانبي

ماده 2 - شناسايي error  هاي سيستم جهت اتصال به اينترنت

 

ماده 3 - راهنمايي كاربران واحدها جهت گرفتن اشتراك اداري وتاييد نياز فرم درخواست ويا شخصيو يااشتراك خطوط ADSL   

       تبصره – موارد فوق در سايت اينترنت توضيح داده شده است .

 

ماده 4 - شناخت وآشنايي با ميزان پهناي باند در دانشگاه و ارائه مشكلات اين حوزه به كاربران واحد خود

 

 

فصل نهم : وظايف در حوزه  مخابرات  

 

  ماده1 - آشنايي با نرم افزار مركز تلفن و نحوه ارتباط سيستم رايانه با مركز تلفن ( مراكز تلفن داراي رايانه (

 ماده 2 - تهية نرم افزار مركز تلفن بصورت Backup ( از طريق مخابرات دانشگاه ) جهت استفاده در مواقع ضروري ) مراكز تلفن داراي رايانه )

 

ماده 3 - تهيه كيس رزرو براي مركز تلفن و جايگزيني در مواقع ضروري( مراكز تلفن داراي رايانه )

 

ماده 4 - آشنايي با عملكرد كليد هاي كنسول مركز تلفن ( مراكز فاقد رايانه )

 

ماده 5 - آموزش دستگاه مبدل IP  ( Voip ) جهت آشنايي با قابليتهاي دستگاه و تسلط كافي بر نحوة عملكرد صحيح دستگاه و عيب يابي آن

 

ماده 6 - نظارت روزانه بر عملكرد صحيح دستگاه Voip و رفع عيوب احتمالي

 

ماده 7 - نظارت بر صحت عملكرد ups و باطريهاي مركز تلفن

 

دسترسی سریع
اشتراک واتس آپ اشتراک تلگرام اشتراک یوتیوب اشتراک گوگل +

آمار مراجعه کنندگان به وب سایت

بازدید کنندگان آنلاین:4
بازدید امروز سایت:953
بازدید این صفحه:2511
تعداد کل بازدید:1266189

اطلاعات تماس

آدرس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

آدرس :

یاسوج-بلوار شهید مطهری-معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد
تلفن معاونت درمان

تلفن تماس:

074-33336577
فکس معاونت درمان

دورنگار:

074-333336578